Hadd térjek vissza picit a jegyzetelés fontosságára. Szerintem a logikus jegyzetelés technikáját el kell sajátítani az iskolában. Az én főiskolás hallgatóim ugyanúgy nem, vagy alig tudnak jegyzetelni, mint a középiskolás fiam: képtelenek kiszedni az előadások lényegét, nemhogy strukturáltan legyzetelni azt. Ezért igenis ezt tanítani kell. Engem a középiskolában Rácz Lajos törtélem tanár tanított meg jegyzetelni, mindig hálás leszek érte. Igaza van Máriának, ez egyáltalán nem azonos a fogalomtérképpel, de enélkül a logika nélkül ahhoz el se lehet jutni, semmi szín alatt.
Már az uram is tiszteletbeli htk01 tag, és amikor nagyon okoskodva, fitogtatva az új szakzsargonomat, megemlítettem neki a cmapet és társait, hogy jól elkápráztassam, hetykén odavetette: Ja, a póktechnika? Arra gondolsz, amit Kenneth Blanchard leír a prezentációs technikáról 2004-ben (Ad Sidera cég)? Hm. Se vége se hossza a térképelméleteknek, de a lényeg a lényeg: jól strukturált jegyzet lapján lehet jól tanulni, és persze, ha az nem túlságosan egyedi, hanem valamely sablon szerint egyetemes, és akkor meg is osztható.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Zubi 2010.02.16. 19:05:35
A nulladik a helyes légzés, a jó ritmusérzék.
A közoktatás - amennyire tanárként, tanítóként látom - leginkább a harmadik első felére fókuszál. Szerencsére kezdik a másodikat is pedzegetni, az utóbbi években az elsőt is. Ritkán a nulladikat.
Most ez van, reméljük hogy mindez változni fog.
Zubi 2010.02.16. 19:16:05
Ez is van.
kazsu · http://portability.blog.hu 2010.02.16. 22:17:52
A P.S.-ben is igazad van.