E heti témáink jóval elméletibbek, mint az előzőek: kategorizálunk.
Neves szakemberek arra keresik a választ, milyen elmélet szerint mit lehet tanítani. Nem jó: mit lehet milyen elmélet szerint tanítani. Arról nem is beszélve, hogy az iskola az élet vagy nem.
Vajon Arisztotelész, Suetonius, vagy más ókori bölcsek, amikor sétálva, körben ülve, a ligetben, a természetben járva, a gymnasiumban, vagy lyceumban ülve a tanítványikat tanították, vitára, véleményük megfogalmazására serkentették, Krisztus, aki szentenciákkal, példabeszédekkel gondolkodtatta el tanítványait, milyen izmusba sorolható? És az ő iskoláik vajon nem voltak-e maga az élet?
Én azt gondolom, minden téma másképp tanítható. Ekként a dresszing, a kooperáció, a szerkezetben oktatás, a hálózatolás egy-egy eleme minden témakörben alkalmazható. És fordítva: Minden téma tartalmazhat olyan elemet, amely egy izmusra jellemző. A fontos az, hogy megszerezzük a tudástartalmat.
Ha arra gondolunk, hogy manapság milyen gyakran hivatkozunk a kollektív tudásra, mint az emberiség megőrzendő értékére, kétség kívül a közösségi tanulás, mely során a tartalom bővül, elmélyül, és hatványozódik, kiemelten fontos szerephez jut.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tanarurkerem · http://palocz.hu 2010.03.02. 06:54:41
Amit én látok az az, hogy eddig nem foglalkoztunk azzal, hogy milyen hatása van a tanulásra a közösség. A szűkebbel még talán, de a tágabbal nem. Hogyan tudom ezeknek a - remélhetőleg megismert - folyamatoknak a tulajdonságait kihasználni? Ez az amire én most már keresem a választ.
pp
kazsu · http://portability.blog.hu 2010.03.02. 09:16:03