HTML

Networking: hálózatépítés vagy tarhálás?

A megosztható, ugyanakkor hordozható közösségi tudástartalmakról.

Friss topikok

Linkblog

2010.02.14. 21:23 kazsu

Még mindig fogalomtérkép

Hadd térjek vissza picit a jegyzetelés fontosságára. Szerintem a logikus jegyzetelés technikáját el kell sajátítani az iskolában. Az én főiskolás hallgatóim ugyanúgy nem, vagy alig tudnak jegyzetelni, mint a középiskolás fiam: képtelenek kiszedni az előadások lényegét, nemhogy strukturáltan legyzetelni azt. Ezért igenis ezt tanítani kell. Engem a középiskolában Rácz Lajos törtélem tanár tanított meg jegyzetelni, mindig hálás leszek érte. Igaza van Máriának, ez egyáltalán nem azonos a fogalomtérképpel, de enélkül a logika nélkül ahhoz el se lehet jutni, semmi szín alatt.

Már az uram is tiszteletbeli htk01 tag, és amikor nagyon okoskodva, fitogtatva az új szakzsargonomat, megemlítettem neki a cmapet és társait, hogy jól elkápráztassam, hetykén odavetette: Ja, a póktechnika? Arra gondolsz, amit  Kenneth Blanchard leír a prezentációs technikáról 2004-ben (Ad Sidera cég)? Hm. Se vége se hossza a térképelméleteknek, de a lényeg a lényeg: jól strukturált jegyzet lapján lehet jól tanulni, és persze, ha az nem túlságosan egyedi, hanem valamely sablon szerint egyetemes, és akkor meg is osztható.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://portability.blog.hu/api/trackback/id/tr491758586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zubi 2010.02.16. 19:05:35

A jegyzetelés megtanításához az első (egyik?) lépés a szövegértés, a második a megfelelő gondolkodás (analitikus, szintetikus) elsajátítása. (14 éves kor után) A harmadik: rövid és hosszútávú emlékezet.
A nulladik a helyes légzés, a jó ritmusérzék.
A közoktatás - amennyire tanárként, tanítóként látom - leginkább a harmadik első felére fókuszál. Szerencsére kezdik a másodikat is pedzegetni, az utóbbi években az elsőt is. Ritkán a nulladikat.
Most ez van, reméljük hogy mindez változni fog.

Zubi 2010.02.16. 19:16:05

p.s.: A számozás nem zárt, kismillió egyéb is kell, kinek ilyen, kinek olyan sorrend a szíve szerinti. A közoktatásban rengeteg elhivatott, nyitott, briliáns elméjű, kiváló szakember dolgozik. Az alacsony társadalmi elismertség nehéz teher.
Ez is van.

kazsu · http://portability.blog.hu 2010.02.16. 22:17:52

@Zubi: Igazad van. Jó lenne, ha ezt a fősulin már nem kéne elölről, pontosabban a nulláról kezdeni...

A P.S.-ben is igazad van.