HTML

Networking: hálózatépítés vagy tarhálás?

A megosztható, ugyanakkor hordozható közösségi tudástartalmakról.

Friss topikok

Linkblog

2010.02.28. 21:54 kazsu

Milyen izmusban tanítunk?

E heti témáink jóval elméletibbek, mint az előzőek: kategorizálunk.

Neves szakemberek arra keresik a választ, milyen elmélet szerint mit lehet tanítani. Nem jó: mit lehet milyen elmélet szerint tanítani. Arról nem is beszélve, hogy az iskola az élet vagy nem.

Vajon Arisztotelész, Suetonius, vagy más ókori bölcsek, amikor sétálva, körben ülve, a ligetben, a természetben járva, a gymnasiumban, vagy lyceumban ülve a tanítványikat tanították, vitára, véleményük megfogalmazására serkentették, Krisztus, aki szentenciákkal, példabeszédekkel gondolkodtatta el tanítványait, milyen izmusba sorolható? És az ő iskoláik vajon nem voltak-e maga az élet?

Én azt gondolom, minden téma másképp tanítható. Ekként a dresszing, a kooperáció, a szerkezetben oktatás, a hálózatolás egy-egy eleme minden témakörben alkalmazható. És fordítva: Minden téma tartalmazhat olyan elemet, amely egy izmusra jellemző. A fontos az, hogy megszerezzük a tudástartalmat.

Ha arra gondolunk, hogy manapság milyen gyakran hivatkozunk a kollektív tudásra, mint az emberiség megőrzendő értékére, kétség kívül a közösségi tanulás, mely során a tartalom bővül, elmélyül, és hatványozódik, kiemelten fontos szerephez jut.

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

http://portability.blog.hu/api/trackback/id/tr411798361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

tanarurkerem · http://palocz.hu 2010.03.02. 06:54:41

Az igaz, hogy nem érdemes azon gondolkodni, hogy mikor alkalmazható a konnektivizmus.

Amit én látok az az, hogy eddig nem foglalkoztunk azzal, hogy milyen hatása van a tanulásra a közösség. A szűkebbel még talán, de a tágabbal nem. Hogyan tudom ezeknek a - remélhetőleg megismert - folyamatoknak a tulajdonságait kihasználni? Ez az amire én most már keresem a választ.

pp

kazsu · http://portability.blog.hu 2010.03.02. 09:16:03

@tanarurkerem: Azt gondolom erről, hogy a közösséget nagyonis formálja. Én két ellentétes hatást látok ebben: Az egyik, hogy az emberek megszokják, hogy együtt mennek valamire. Ez a felelős gondolkodás, és erre szoktatnak a projektmódszerek, a cserekapcsolatok, a teamworknek nevezett együtt munkálkodások. Ez az, ami sok nyugat-európai és amerikai iskolában és munkahelyen szokásos és példaadó. Azonban ilyen környezetben könnyen elevickélhetnek azok, akik mindig arra számítanak, hogy majd a másik megoldja. Ez a felelőtlen hozzáállás. Ezért az egyéni tudáselsajátítás mérése vagy értékelése is nagyon fontos.